Chili baked flautas 

Eller vi får vell si grande flautas! Da jeg ikke hadde små maislefser endte jeg opp med vanlig store grove tortilla lefser, men fortsatt veldig godt! Jeg laget disse på 15 minutter, uten at den sto i oven selvfølgelig. Så mer tanke på steking ca 30 minutter. Enkel hverdagsmiddag eller Helgekos.

Dette er vist en tradisjonell cinco de mayo  mat. Jeg har putta litt andre ingredienser oppi så jeg fikk mer mat.

Det du trenger er – denne oppskriften gir 3 store tortillalefser

1 pakke grove tortilla lefser

1 boks kidney bønner

1 løk

1 fedd hvitløk

1 paprika

0.5 rød chili

2 ts chilipulver

0.5 ts hvitløkspulver

0.5 paprikapulver

0.5 ts salt

0.5 lime  – saften

Slik gjør du 

Steke løk, hvitløk, chili og paprika i nøytral olje. Tilsett krydder

Skyll bønnene i vann til de ikke skummer lenger. Ta de oppi en bolle, og mos med en potetmoser.  Tilsett de stekte grønnsakene, og bland inn. Tilsett saft av en halv lime.

Ta to gode spiseskjeer med fyll i hver tortilla.

Og stekes på 205 grader i ca 10 minutter.

 Serveres med hjemmelaget guacamole og tomater, nyyyt 

Inspirasjon hentet fra denne bloggen 

Legg igjen en kommentar

